Co říká věda o 360° produktové fotografii

2 studie o 360° produktové fotografii, které by měl e-shoper znát:

Stále váháte, zda zahrnout do vašeho e-shopu 360° produktové fotografie? V rozhodování vám může pomoci studie od Tiberta Verhagena, Charlotte Vonkemanové a Willemijn van Dolenové, která byla publikována v Cyberpsychology, Behavior and Social Networking (19. ročník, 7. číslo). Zdaleka se však nejedná o jedinou vědeckou práci, jež potvrzuje potenciál 360° produktové fotky pro celkovou úspěšnost podniku na trhu e-commerce.

1. Vyšší míra konverze díky 360° produktové fotografii

Výzkum se zabýval možnostmi prezentace produktu a jejich vlivem na kupní rozhodování potenciálního zákazníka. Jednalo se o:

  • Statické („klasické“) snímky
  • 360° produktové fotky
  • Virtuální zrcadlo

Výsledek zřejmě nepřekvapí: virtuální zrcadlo se stalo výhercem, následované 360° fotografií produktu. Zajímavé však je, že rozdíl v oblíbenosti jednotlivých možností se takřka shodoval.

E-shopeři, kteří umožní interakci s 360° fotkou produktu, se mohou těšit na 14 % nárůst tržeb. Zákazníci s možností využití zrcadla s AR konvertují o 15% častěji.

Nezapomeňte, že lepší nákupní zážitek je zpravidla nepřímo úměrný míře vratkovosti zboží. Navíc tyto pokročilé možnosti prezentace produktu mohou zvýšit celkovou spokojenost s nákupem v daném e-shopu. Podle studie pouhá implementace 360° fotek produktů zlepšila nákupní zkušenost o 17 %.

Výzkumu, provedeného v roce 2016, se zúčastnilo téměř čtyři sta nizozemských vysokoškoláků. Jednotlivé možnosti nákupu respondenti hodnotili na e-shopu Ray-Ban.com.

2. 360° produktová fotka utvrzuje v kupním rozhodnutí

Další zajímavý výzkum se realizoval na univerzitách v Hong Kongu a Stanfordu, přičemž byl publikován v Journal of Consumer Research. Vědce zajímal vliv dodatečných produktových fotografií na porovnávací a rozhodovací schopnosti zákazníka nakupujícího přes internet.

Překvapivě lidé, kteří si prohlédli vícero snímků jednoho produktu, byli méně přesvědčeni o nákupu a hodnotě zboží než druhá skupina, jíž bylo umožněno spatřit pouze jednu, hlavní produktovou fotku.

Namísto vytváření rozsáhlé galerie obrázků ke každému produktu by proto e-shopeři měli zvážit implementaci jediné produktové fotografie, a to nejlépe 360° prezentace.

Photo: @donramxn