Jak kvalitní produktové fotky ovlivňují konverze v e-shopu?

21,8 % světové populace nakupuje online. Tato procentuální hodnota reprezentuje 1,66 miliardy lidí. Masu potenciálních zákazníků je však obtížné přesvědčit. Navíc se stoupající poptávkou roste i počet e-shopů. Současný trh je vysoce konkurenční prostředí, kde pouze 2,86 % návštěv dokončí cestu marketingovým trychtýřem.
Ať už podnikáte v módním, elektronickém či jakémkoli jiném průmyslovém odvětví, potřebujete vyniknout. Aby vám to vyšlo, pravděpodobně se neobejdete bez promyšlené strategie. Kromě originálních či bizarních taktik můžete vsadit na jistotu, která má obrovský vliv na chování spotřebitelů: produktová fotografie.
Zákazníky přesvědčíte ke konverzi jen s kvalitní produktovou fotkou
Nepřeháníme. 90 % digitálních zákazníků považuje kvalitu fotky produktů za nejdůležitější prvek na celém e-shopu.
Navíc podle Justono je v 93 % případů rozhodování o nákupu závislé primárně na vizuálním obsahu. Přitom za nejvíce podstatnou část grafiky daného podniku na trhu e-commerce označili spotřebitelé fotografie produktů. Založit nabídku na profesionální vizuální prezentaci by se proto mělo stát hlavní prioritou každého e-shopera.
Stále jsme vás nepřesvědčili?
Etsy, online tržiště zaměřené na trh handmade a výtvarných i řemeslných potřeb, disponuje katalogem čítajícím přes 60 milionů výrobků. Tento gigant potvrdil výše uvedená zjištění: kvalita obrázků je nejdůležitějším faktorem při online nákupu pro 90 % uživatelů Etsy.
Podle studie od Big Commerce 78 % nakupujících na internetu touží, aby fotografie „vdechla zboží život“. Spotřebitelé očekávají, že obrázek jim umožní představit si výrobek v jejich životě: koberec v jejich ložnici, notebook v jejich pracovně, palmu vedle jejich zahradního jezírka.
Přestože kvalita fotografie je stěžejní, k dosažení tohoto ideálu sama o sobě nedostačuje. Dnešní lidé, zejména generace X, Y a Z, hledají při online nákupu zážitky. Snímky by proto měly reflektovat image vaší značky, stejně jako vyprávět její příběh.
Jedním ze skvělých „adeptů na vypravěče“ je právě produktová fotografie. Toto médium dovede vyprávět
- co je smyslem značky,
- jaký má význam pro návštěvníka,
- proč by se o ni měl zajímat.
Zároveň se vyplatí vědět, že spotřebitelé chtějí rozměrné HD snímky. Svět e-commerce reaguje na tento trend a v současnosti jej zaplavují velké obrázky, jenž zlepšují vzhled webu i zákaznickou zkušenost. V konečném důsledku tak dochází k nárůstu prodeje a počtu leadů.
Jak zvýšit tržby a zapojení pomocí dobrých fotek?
Všechny firmy v oblasti e-commerce mají společný cíl: přiblížit on-line nákup zkušenosti známé z off-line nákupu. Jak toho docílit?
Implementujte do e-shopu 360° produktové fotografie
91 % návštěvníků by rádo využilo 360° rotaci produktu.
Lidé touží po stimulujícím a interaktivním nákupním zážitku. Prostá produktová fotka již nestačí. Zahrnutí 360° produktových fotografií do vašeho katalogu zboží představuje relativně jistý způsob pro dosažení nákupní zkušenosti přibližující se úrovni kamenné prodejny. Prospekt, jenž dostane možnost si produkt řádně prohlédnout, nabyde větší jistoty k uskutečnění nákupu.
Zákazníci vrátí e-shopu30 % zboží. Podniky v oblasti módy se potýkají s nejvyšší vratkovostí, jež v některých případech dosahuje až 70 %.
V současné době má vedení mnoha e-commerce podniků za úkol vymyslet, jak tuto míru snížit bez zvýšení nákladů či změn firemní politiky. Jelikož 360° produktové fotografie pomáhá spotřebitelům provádět informovaná kupní rozhodnutí, redukují vratkovost průměrně o 50 %. Tímto přístupem se navíc zvýší počet pozitivních recenzí daného e-shopu 85krát.
Jak se pravděpodobně domníváte, moderní technologie se odrazí i na konverzích. Produktové stránky, které obsahují 360° prezentaci, vykazují nárůst míry konverze o 30 %.
Preferujte velké obrázky
V současnosti nestačí mít na e-shopu vysoce kvalitní obrázky. Již několik let lidé žádají rozměrné produktové fotky, jež umožňují výrobek pečlivě prozkoumat před eventuálním nákupem. Po zahrnutí velkých fotografií do kategorií zboží očekávejte nárůst tržeb o 10 %.
Studie provedená společností Forbes odhalila, že každý druhý nakupující přes internet považuje velké a kvalitní fotky produktů za důležitější faktor při kupním rozhodování než
- informace o zboží,
- popis produktu
- i jeho recenze!
Je dobré si uvědomit, že velké produktové fotky vykazují stejný efekt na stránce kategorie i produktu. Většina e-shopů prezentuje u kategorií pouze drobné snímky. Přitom jejich zvětšení by zákazníkovi umožnilo získat lepší představu o zboží, a tím i nákupní zkušenost. Například Mall.cz zaznamenal nárůst prodeje výrobků o 9,46 % na stránkách, kam zahrnul rozměrnější snímky.
Nabídněte dodatečné produktové fotografie
S množstvím získaných vizuálních informací vzrůstá u potencionálního zákazníka šance na konverzi. Studie od Shopify dokonce tvrdí, že se pouze 0,52 % spotřebitelů spokojí s jednou fotkou.
Podle Google by e-shopeři měli k produktu zahrnout kromě hlavní fotografie minimálně také pohled zezadu a zblízka (close-up). Zároveň by výrobek měl zabírat 75 % až 90 % plochy daného snímku.
Photo: @austindistel