Jak zlepšit nákupní zážitek s 360° produktovou fotkou?

360° fotografii lze charakterizovat jako obrázek rotující kolem své osy, přičemž rotaci může (obvykle) myší či dotykem ovlivnit sám návštěvník, a prohlédnout si tak produkt ze všech úhlů.

Produktové fotografie představují primární prostředek k přesvědčení zákazníka pro nákup. Požadavky na úroveň produktových fotek se přitom stále zvyšují. Digitální zákazník dnes touží po stejné zkušenosti, jakou mu poskytuje kamenný obchod; touží si výrobek osahat a prozkoumat. Možnost prezentace veškerých detailů zboží je v současnosti pro e-shopera nejsnadněji dostupná pomocí 360° technologie.Jaké výhody přináší 360° fotografie a jak ji vyrobit?

 Proč je 360° produktová fotka lepší?

Existuje řada důvodů, proč se vyplatí implementovat 360° produktovou fotografii do vašeho e-commerce podniku:

  • Imituje nákupní zážitek off-line obchodu, na nějž jsme všichni zvyklí
  • Pomáhá snížit vratkovost zboží    
  • Ovlivňuje kupní rozhodování ve prospěch e-shopera
  • Posiluje nákupní zážitek, a tím i image brandu
  • Prodlužuje dobu, jíž prospekt stráví na e-shopu
  • Navozuje (do jisté míry) pocit dotyku, jelikož dovoluje zákazníkovi dostat se do interakce s virtuálním zbožím
  • Zvyšuje počet dokončených objednávek
  • Usnadňuje prohlížení zboží na malých displejích, což je ideální pro mobilní zákazníky
  • Vyvolává pocit jistoty při nákupu
  • Reprezentuje produkt po informativní stránce lépe než klasická produktová fotka
  • Přispívá k lepšímu SEO, neboť Google rozpozná kvalitní grafiku

V jaké e-commerci se využívá 360º produktová fotka?

Smysl 360° produktové fotografie spočívá zejména ve zlepšení zákaznické zkušenosti. Tento typ snímku poskytuje poptávajícímu mnohem více informací než statická („klasická“) fotka. Díky 360° prezentaci nakupující snadněji nalezne odpovědi na své případné otázky. Nejenže tato technologie prospektu pomůže v kupním rozhodování, nýbrž zároveň u něj vyvolá pocit, že daný výrobek je skutečně ten, jenž naplňuje jeho představu.

Stále větší množství firem působících na trhu e-commerce si uvědomuje, že v současnosti je nezbytné přinášet zákazníkům maximálně propracované fotky produktů. Přestože lidé čím dál více preferují online nákup, a to zejména v době pandemie koronaviru, v 360° technologii spatřují využití také off-line obchodníci.

Podívejte se, v jakých všech oblastech podnikání vám může otáčivý snímek pomoci:

  • Videa: 360° fotografie mohou skvěle doplnit videa různého charakteru. Navíc fotky složené z několika snímků je snadnější připravit než 360° video.
  • Reklamy: Tento marketingový nástroj může podpořit úspěšnost každého typu kampaně, od videí přes bannery po snippety.
  • Obrazovky v kamenných obchodech: Tato prezentace zaujme jistěji i rychleji návštěvníka prodejny či nákupního střediska.
  • Tištěné katalogy: Z prezentace, nabízející pohled na produkt ve vysoké kvalitě a z každého úhlu, lze vybrat několik nejzajímavějších snímků, a zvýšit tak atraktivitu brožur, katalogů apod.
  • Prezentace produktů: 360° fotografie zapůsobí na vaše partnery i koncové zákazníky, ať už na off-line akci, nebo na on-line streamu.
  • E-shop: Tato možnost pravděpodobně nikoho nepřekvapí. Potencionální zákazník ocení e-commerce podniky, jež mu umožní prohlédnout si zboží dle potřeby, nezávisle na zařízení, které používá.

Jak využít profesionální fotostudio pro tvorbu 360° fotky?

Nejenže vám tyto služby garantují prvotřídní kvalitu obrazu, nýbrž jsou také cenově dostupné pro valnou většinu e-shoperů. Stačí zaslat produkty a o zbytek se nestaráte. Ušetřený čas můžete věnovat rozvoji vašeho e-commerce businessu nebo zaslouženému odpočinku.

Jelikož profesionálové mají spoustu praxe, zkušeností i špičkové vybavení, 360° produktové fotografie i samotné zboží vám obratem pošlou nazpět.

Postprodukci se meze nekladou. Fotoateliér je proto schopný realizovat každou vaši představu. Toužíte například, aby produkt působil, jako by levitoval? Žádný problém.

Co je lepší? 360° fotka VS 360° video VS 3D model

Řada laiků v oblasti fotografie se mylně domnívá, že 360° fotografie je to samé, co 3D model produktu.

Přestože výsledek se může zdát podobný, proces tvorby se zcela liší:

  • 3D modely jsou virtuální koncepty zboží realizované pomocí modelovacích nástrojů. Je pravdou, že řada fotek zachycujících produkt z různých úhlů může posloužit k tvorbě 3D modelů. Efektivnější a častější praxe však spočívá v 3D skenování existujícího objektu. Takto lze reprodukovat v produkt libovolného tvaru a velikosti při zachování ultra realistického dojmu.
  • 360° fotografie vzniká ze sekvence statických snímků reálného výrobku, jak je popsáno výše.

Ovšem pravděpodobně nejpodstatnější rozdíl spočívá v možnostech použití.

Oba typy grafiky snadno implementujete do vašeho webu či aplikace, kde se stane přístupnou pro každého potencionálního zákazníka. Ovšem 3D modely produktů lze umístit i do rozšířené reality (AR) či virtuální reality (AR). Tento efekt má potenciál výrazně obohatit nákupní zkušenost, neboť umožňuje spotřebiteli promítat výrobek na libovolný povrch, a získat tak představu o jeho rozměrech i proporcích.

Ve valné většině případů zobrazení 3D produktů již není podmíněno instalací nějaké speciální aplikace. Je také důležité si uvědomit, že zákazník si může prohlížet 3D produkt i bez brýlí. Samozřejmě nebude patrný 3D efekt, nýbrž model bude působit jako 360° fotka, respektive 3D fotka.

Produktové fotografie hrají primární roli na trhu e-commerce již řadu let. Brzy překročíme hranice fotografií do světa interaktivní reality. Proto 360° fotografie dnes představuje důležitý prvek e-shopu v každém průmyslovém odvětví. Touto technologií lze rychle a bez velkých investic obohatit stránky produktů i kategorií, případně jiné marketingové kanály.

Photo: @eliomendes