Potřebuje 360° produktové fotografie i můj e-shop?

Online marketing zažívá proměnu každým dnem. A to včetně metod, jimiž e-shopeři prezentují své zboží na trhu e-commerce. Úspěšné podniky se pokoušejí maximálně sledovat nové trendy. 360° produktová fotka představuje novou službu, které si zákazníci cení. Proto podniky, jež tuto technologii implementovaly na svůj web, získávají náskok nad ostatními internetovými obchody. Pojďme si charakterizovat 360° fotografii produktu a nastínit její výhody. V jakých případech stačí klasická, statická fotka?

Co je to 360° produktová fotografie?

Potenciální zákazník se v prvé řadě nedívá na popis zboží, nýbrž na jeho vzhled. Kvalita fotografie má proto potenciál změnit kupní rozhodnutí. Profesionální fotky produktů se již (bohužel) staly v e-commerci standardem. Pokud byste rádi oslovili zákazníka více, může se vyplatit zavést na váš e-shop nový trend: 360° produktovou fotografii. Stanete se tak jedním z výjimečných podniků, které nabízejí interaktivní zážitek.

Cílem každého brandu je vyniknout. Už „základní“ 360° prezentace spočívající v manuální rotaci pomocí myši je krokem k úspěchu. Rotující snímky však přinášejí řadu dalších možností:

  • od automatické rotace
  • přes přiblížení podstatných detailů zboží pomocí funkce zoom
  • po přednastavené změny výrobku na určitém snímku v prezentaci (např. otevření peněženky při pohledu zepředu)

Jak funguje 360° produktová fotografie?

Standardně vzniká 360° fotografie umístěním produktu na rotující točnu, kdy fotoaparát v pravidelných intervalech pořizuje snímky. Při správném „spojení“ jednotlivých obrázků ve specializovaném softwaru může vzniknout úchvatná 360° prezentace.

Zákazník tak získá možnost libovolně otáčet výrobek, jenž působí, jako by se vznášel na čistém bílém pozadí. Multidimenzionální aspekt vyvolává pocit srovnatelný s uchopením fyzického výrobku.

Samozřejmě i v případě 360° produktových fotek hraje důležitou roli kvalita. Profesionální fotostudio by se mělo postarat o dobré nasvícení výrobku, ostrost snímku, barevnou korekturu a další retuši.

360° produktové video posune prezentaci vašeho zboží na ještě vyšší úroveň. Rotace probíhá plynule, bez „skoků“. Zákazník tak může dosáhnout luxusního nákupního zážitku.

Kdy si e-shoper ještě vystačí se statickou produktovou fotografií?

Zejména malí e-shopeři volí jako svůj prodejní kanál tržiště typu:

  • Amazon
  • Bonanza
  • eBay
  • Etsy
  • Aukro

Většina těchto platforem (prozatím) nenabízí implementaci 360° produktových fotek. Někteří odborníci navíc tvrdí, že na těchto místech stačí zákazníkům představit výrobek pomocí několika kvalitních statických fotografií. V neposlední řadě lidé, kteří preferují minimální výdaje, pravděpodobně zvolí „klasické“ snímky.

Nelze však opomenout fakt, že vložené investice do 360° prezentace se s velkou pravděpodobností vrátí.

Jak 360° produktová fotografie pomůže vašemu podnikání v e-commerci?

Váš e-shop, sociální sítě a další distribuční kanály každý den navštěvuje řada potenciálních zákazníků. Každý si přitom všímá vaší nabídky. Řadu návštěvníků přitom mrzí skutečnost, že se nemohou dostat do interakce s vašimi výrobky.

Tím se ocitáte ve značné nevýhodě nejen vůči všem kamenným prodejnám, nýbrž také inovativním e-shopům. Fyzická zkušenost je nenahraditelná. Přestože potenciální zákazník nemůže vaše zboží uchopit, kvalitní 360° fotografie produktu představuje dostatečnou alternativu.

Za možnost spatřit zboží z každého úhlu se vám návštěvníci odvděčí: vyšším konverzním poměrem (až o 50 %) i nižší vratkovostí zboží (opět o 50 %).

Štěstí přeje nejrychlejším. Získejte konkurenční výhodu nad zbytkem trhu e-commerce s 360° produktovou fotkou.